niemiecki klasa VII

Dzien dobry

W związku z sytuacją epidemii obowiązuje nas nauczanie i ocenianie zdalne. 

Lekcje niemieckiego odbywać się będą wg obowiązującego planu lekcji.

Nasza pierwsza lekcja odbędzie się dnia 31.03.2020 w godzinach  13:00-13:45  a kolejne wg planu

Utworzę dla nas grupę na messenger,tam będziecie przesyłać prace, które będą podlegały ocenie i tam też będziemy łączyć się na rozmowie wideo. 

Proszę o wirtualną  obecność i kontakt ze mną w tym czasie.

Pozdrawiam serdecznie Beata Sieradzka  

___________________________________________________________________

lekcja 31.03.2020 (online)

nieobecni Kornel O., Hubert G.

Temat: Powtórzeniowe ćwiczenia leksylane

1. Powtórzenie dni tygodnia, nazw przedmiotów szkolnych, czsowników związanych ze szkołą, pomieszczeń w szkole

2. Na kolejną lekcję przygotować pytania i odpowiedzi do planu lekcji

________________________________________________________________________________

Lekcja 03.04.2020 (online)

nieobecny: Kornel.O

Temat: Stundenplan- plan lekcji

1. Pytania i odpowiedzi dotyczące planu lekcji. 

2. Na kolejną lekcję należy umieć zadawać pytania dotyczące planu lekcji i na nie odpowiadać oraz przygotować słownictwo dotyczące Świąt Wielkanocnych 

______________________________________________________________________________

lekcja 07.04.2020 (online)

nieobecny: Kornel O.

Temat lekcji: Frohe Ostern - Wesołych Świąt

1. Zabawa leksykalna ze zdjęciem "FROHE OSTERN"  - Plik na messengerze

2. Praca z tekstem https://personalpilot.pl/ostern-czyli-wielkanoc-w-niemczech/

4. Zadania do wykonania: - przygotować alfabetyczny  słowniczek obrazkowy  na podstawie tekstu dotyczący Wielkanocy                                                                (termin wykonania do 17.04.)

                                               - Przesłać  życzenia po niemiecku w dowolnej formie (filmik, nagranie audio, plakat, kartka

                                                   świąteczna  ..... itp) (termin wykonania do 12.04.2020)

5.  Na kolejną lekcję:należy umieć zadawać pytania dotyczące planu lekcji i na nie odpowiadać

 ___________________________________________________________________________________________________________

lekcja 17.04.2020 (online)

Nieobecny: Kornel O.

Temat lekcji: Mein Stindenplan - mój plan lekcji - ćwiczenia w mówieniu

1. Powtózenie nazw przemiotów/ dni tygodnia

2. Dialogi dotyczące planu lekcji

3. Karta pracy (plik na messengerze)

4. Ćwiczenia powtórkowe - quiz , puzzle, ( kod QR wysłany na messengerze)

5. Na kolejną lekcję: 1.Przećwiczyć pytania i odpowiedzi do planu lekcji

                                  2. Rozwiazać zadania z karty pracy   

____________________________________________________________________________________________________________________

Lekcja 21.04.2020 (online)

Nieobecny: Dawid G.

Temat: Schulsachen- przybory szkolne

1. Zapoznanie z nazwami przyporów szkolnych 

2. Poznanie zasad tworzenia rzeczowników złożonych

3. Praca z krótkim tekstem z podęcznika  3/55

4. zadanie do wykonania: - odesłać uzupełnioną    kartę pracy (plik na messengerze)

                                          - nauczyć się nazw przyporów szkolnych wraz z rodzajnikami

                                           - poćwiczyć tworzenie rzeczownikó złozonych

____________________________________________________________________________________________________________________

lekcja 17.04.2020 (online)

Nieobecny: Kornel O.

Temat lekcji: Mein Stindenplan - mój plan lekcji - ćwiczenia w mówieniu

1. Powtózenie nazw przemiotów/ dni tygodnia

2. Dialogi dotyczące planu lekcji

3. Karta pracy (plik na messengerze)

4. Ćwiczenia powtórkowe - quiz , puzzle, ( kod QR wysłany na messengerze)

5. Na kolejną lekcję: 1.Przećwiczyć pytania i odpowiedzi do planu lekcji

                                  2. Rozwiazać zadania z karty pracy   

____________________________________________________________________________________________________________________

Lekcja 24.04.2020 (online)

obecni wszyscy: BRAWO !!!

Temat: Was habe ich in meiner Schultasche ? - Co mam w moim plecaku szkolnym?

1. Utrwalenie nazw przyporów szkolnych 

2. Poznanie rodzajnika nieokreslonego w bierniku

3. Poznanie przeczenia "kein-" w bierniku 

4. Ćwiczenia na rozumienie tekstu słuchanego

4. zadanie do wykonania: - wykonać w podręczniku  zadania 4,5,6,7 / 58  a następnie odesłać zdjęcia

                                          - powtórzyć  nazwy przyborów szkolnych wraz z rodzajnikami

                                          - poczytać zasady uzycia rodzajnika nieokreslonego "ein-" i przeczenia "kein-"  (plik na mesengerze)

   _______________________________________________________________________________________________________________

                                   

lekcja 24.04.2020 (online)

nieobecny Mateusz Ś.

Temat: Rodzajnik nieokreślony w biermiku : einen/ eine/ein   oraz przeczenie w bierniku keinen/keine/kein

1. Utrwalenie nazw przyporów szkolnych 

2. Powtózenie zastosowanie rodzajnika nieokreslonego w bierniku oraz przeczenia 

3. Ćwiczenia gramatyczno leksykalne z użyciem rodzajnika i przeczenia - podręcznik  3/56 oraz 5/57 

4. Wspólne rozwiązywanie zadań z zeszytu ćwiczeń -  Seite 31

4. Na kolejną klekcję          -wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń - Seite 30 

                                          - powtórzyć  nazwy przyborów szkolnych wraz z rodzajnikami

                                          - Nauczyć się  użycia rodzajnika nieokreslonego "ein-" i przeczenia "kein-" 

_______________________________________________________________________________________________________________

 

lekcja05.05.2020 (online)

nieobecny Kornel O.

Temat: Meine Schulfreunde. Moi szkolni przyjaciele.

1. Uczymy sie opisywać wygląd i charakter innej osoby

2. Poznajemy system oceniania w Niemczech 

3. Poznajemy słownictwo dotyczące cech charakteru, opisu wyglądu, powtarzamy kolory i inne przymiotniki

4. Pracujemy z tekstem z podręcznika 1/58 

5. Wykonujemy zadania do tekstu 

6. Opisujemy w kilku zdaniach swojego przyjaciela/ przyjaciółkę ze szkoły

7. Na kolejną lekcję          -Nalezy przygotować ustny opis swojego przyjaciela/  przyjaciółki ze szkoły na podstawie zadania z podręcznika 4/58                                               z  wykorzystaniem nowego słownictwa

                                          - Przygotowac ustnie zdania typu: In meiner Schultasche habe  ich einen  / eine  / ein .........................

                                          - przygotowac ustnie zdania typu: In meiner Schultasche habe  ich keinen  / keine  / kein .........................

____________________________________________________________________________________________________________________

praca w dniu 08.05.2020

Prosze przygotować pisemny i ustny opis kolegi/koleżanki ze szkoły. Opis powinein zawierać.

1. Dane osobowe (oczywiście mogą byc zmienione)

2. Pochodzenie, miejsce zamieszkania

3. Wiek

4. Wygląd zewnętrzny (wzrost, oczy, włosy)

5. Hobby i zainteresowania

6. Co robi w wolnym czasie.

________________________________________________________________________________________________________________________

Lekcja 12.05. 2020 (online)

obecni wszyscy : BRAWO !!!

Temat: "Sportlich und musikalisch" - praca z tekstem

1. Czytamy opisy soich przyjaciół 

2. Opowiadamy o osobie, odpowiadamy na pytania dotyczace opisu osoby (wykorzystujemy czasowniki w II os.l. poj )

3. Pracujemy z  tekstem  z podręcznika na str. 61 

Na kolejną lekcję: 1/ nauczyć się płynnie czytać tekst (podr. str. 61)

                              2/ Rozmumiec treść tego tekstu , przygotować sobie słownictwo 

                              3/ Rozwiązać ustnie  zdanie do tekstu : 1/61 podręcznik 

                               4/ Nauczyć się słownictwa - podręcznik. str 62 i 63 

__________________________________________________________________________________

lekcja 15.05.2020 (online)

Obecni wszyscy: BRAWO !!!

Temata: Powtórzenie materiału

1. Cwiczenia w czytaniu

2. Powtórzenie leksykalne: słownictwo dotyczące dni tygodnia, szkoły, opisu osoby

3. Na kolejną  lekcję przygotować się z:

- dni tygodnia, 

-pomieszczeń w szkole

-przyborów szkolnych

-przedmiotów w planie lekcji

-pytań i odpowiedzi do planu lekcji

- czynności wykonywanych w czasie wolnym

- opisu osób

__________________________________________________________________________________________________________

lekcja 19.05.2020 (online)

Obecni wszyscy : BRAWO!!!

Temat: Ustny sprawdzian wiadomości

Spawdzenie wiadomości w formie zdań ustnych i pisemnych plików (pliki na messengerze) w zakresie 

- dni tygodnia, 

-pomieszczeń w szkole

-przyborów szkolnych

-przedmiotów w planie lekcji

-pytań i odpowiedzi do planu lekcji

- czynności wykonywanych w czasie wolnym

- opisu osób

________________________________________________________________________________________________________________

 

Lekcja 22.05.2020 (online)

Obecni wszyscy : BRAWO !!!

Temat: Spiel und lern mit - Graj i ucz się z nami.

Utrwalenie dotychczas omówionego materiału w formie gier interaktywnych 

1/ Learning Apps-

Rozmieścić 10 przyborów  szkolnych  do odpowiedniego rodzajnika.

https://learningapps.org/view10819217

2/ Learning Apps - przybory szkolne - wpisz rzeczowniki z rodzajnikami nieokreślonymi 

  https://learningapps.org/view10131313

3/ Learning Apps przybory - milionerzy  Możesz grać kilka razy,

 https://learningapps.org/view1518618

___________________________________________________________________________________________________________

Lekcja 26.05.2020 (online)

nieobecny: Mateusz Ś.

Temat: Wie heissen die Tageszeiten? Jak nazywają się pory dnia?

1. Poznajemy nazwy pór dnia

2. Poznajemy nazwy czynności dnia powszedniego 

3. Ćwiczymy rozumienie ze słuchu dopasowując usłyszany tekst do obrazka. 

4. na koljena lekcję : Zapisz zdania na temat: "Co robisz rano?"

____________________________________________________________________________

Lekcja 29.05.2020 (online)

obecni wszyscy: BRAWO!!!

Temat: Czynności dnia powszedniego.

1. Poznajemy nazwy czynności dnia powszedniego

2. Poznajemy wybrane czasowniki rozdzielnie złożone, ich zastosowanie w zdaniu

3. Układamy zdania z wykorzystaniem poznaych czasowników.

4. na kolejną lekcję: Nauczyć się poznanych zwrotów i czynności dnia powszedniego.

Przeanalizowac materiał z lekcji załączony w pliku na messengerze.

__________________________________________________________________________________________________________

 

Lekcja 02.06.2020 (online)

obecni wszyscy: BRAWO!!!

Temat: Mój dzień powszedni

1. Cwiczenia na rozumienie ze słuchu - Podręcznki str 69

2. Odmiana czasowników rozdzielnie złożonych 

3. Na kolejną lekcję nalezy wykonać zadania ze str. 43 w zeszycie ćwiczeń 

______________________________________________________________________________________________________

Lekcja 05.06.2020 (online)

obecni wszyscy: Brawo!

Temat: Szyk w zdaniu z czasownikami rodzielnie złozonymi.

1. Ćwiczymy odmianę   czasowników rozdzielnie złozonych.

2. Poznajemy szyk zdania.

3. Rozwiązujemy test na forms. 

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=9OA6D2xHlUeBWZZB6l_DstlhhwG2jX9HikdrJ_0iUV9UMlMwWEdMQkxXNzc1RDJHVUlVUk04SjlGWi4u

_____________________________________________________________________________________

Lekcja 09.06.2020 (online)

obecni wszyscy: Brawo!

Temat: Wie spat ist es? Która jest godzina?

1. Poznanie dwóch sposobów podawania godzin (Karta- instrukcja na messengerze)

2. Poznanie zapytania o godzinę.

3. Cwiczenia na rozumienie ze słuchu.

4. Powtórzenie liczebników

5. Praca z materiałem podręcznikowym Str. 70

Na kolejną lekcję wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń  oraz przygotować się do odpowiedzi/kartkówki  z bieżącego tematu. 

___________________________________________________________________________________________

Lekcja 19.06.2020 

obecni wszyscy; BRAWO!

Temat: Przyimki związane z podawanie czasu.

1. poznajemy przyimki zwiazane z podawaniem czasu: 'um" ,    "von.......bis",    "seit"

2. Ćwiczenia w uzyciu przyimków.

______________________________________________________________________________________________

Lekcja 23.06.2020 (online)

nieobecny: Mateusz Ś, Kornel O., Dawid 

Temat Podsumowanie pracy całorocznej

1. Przypomnienie materiału leksykalnego zrealizowanego w klasie 7

2. Przypomnienie materiału gramatycznego zrealizowanego w klasie 7.

3. Wnioski z pracy.

___________________________________________________________________________________________________